Απευθείας σύνδεση με το YOUTUBE!

Loading...

Πέμπτη, 25 Νοεμβρίου 2010

«Αντίδοτο» η γυμναστική στο κρυολόγημα


Οι άνθρωποι που γυμνάζονται συστηματικά έχουν λιγότερες πιθανότητες να κρυολογήσουν σε σύγκριση με τους καθιστικούς τύπους, αναφέρει η «Βρετανική Επιθεώρηση Αθλητιατρικής». Επιστήμονες από το Πολιτειακό Πανεπιστήμιο Appalachian, στη Βόρειο Καρολίνα, επιστράτευσαν 1.000 εθελοντές, από τους οποίους ζήτησαν να καταγράψουν επί τρεις φθινοπωρινούς και χειμερινούς μήνες κάθε συνάχι και βήχα που ανέπτυσσαν. Επιπλέον, ζήτησαν λεπτομερή καταγραφή των συνηθειών του τρόπου ζωής τους, καθώς είναι τεκμηριωμένο πως παράγοντες όπως η διατροφή και το στρες επηρεάζουν τις αντοχές του ανοσοποιητικού συστήματος και έτσι τον κίνδυνο κρυολογήματος.

Όπως έδειξε η ανάλυση των στοιχείων, η συστηματική γυμναστική μείωνε κατά σχεδόν 50% τις πιθανότητες μολύνσεως με κάποιον από τους ιούς του κρυολογήματος. Ακόμα, όμως, και όταν τελικά κρυολογούσαν οι εθελοντές, τα συμπτώματα που ανέπτυσσαν ήταν ηπιότερα και ανάρρωναν πιο γρήγορα. Οι ερευνητές εκτιμούν ότι αυτό οφείλεται στο ότι η άσκηση ενισχύει (και) το ανοσοποιητικό σύστημα, βοηθώντας το να καταπολεμά καλύτερα τους παθογόνους μικροοργανισμούς. Υπολογίζεται ότι κατά μέσον όρο οι ενήλικες κρυολογούν δύο έως πέντε φορές τον χρόνο. Τα ευρήματα της νέας μελέτης υποδηλώνουν ότι μπορούμε να περιορίσουμε αυτούς τους αριθμούς ή έστω την σοβαρότητα των κρυολογημάτων μας.

Τι εννοούν όμως οι ερευνητές «συστηματική γυμναστική»; Στην παρούσα μελέτη θεωρήθηκε ως συστηματική γυμναστική το να περνούν οι εθελοντές τουλάχιστον 20 λεπτά την εβδομάδα ασκούμενοι με αρκετή ένταση, ώστε να ιδρώσουν. Ωστόσο, η μείωση των κρυολογημάτων κατά 50% παρατηρήθηκε σε όσους ίδρωναν με την γυμναστική τουλάχιστον πέντε μέρες την εβδομάδα – σε όσους γυμνάζονταν πιο σπάνια, η μείωση ήταν λιγότερη. Άλλοι παράγοντες που φάνηκε να ελαττώνουν την συχνότητα και την βαρύτητα των κρυολογημάτων ήταν το να είναι κανείς παντρεμένος και το να τρώει πολλά φρούτα. Εντούτοις η γυμναστική ήταν αυτή που φάνηκε να ασκεί την μεγαλύτερη επίδραση.

Στην πραγματικότητα, οι πιο δραστήριοι εθελοντές ήταν κρυολογημένοι συνολικά 5 ημέρες στο διάστημα των 3 μηνών, ενώ οι καθιστικοί τύποι ήταν κρυολογημένοι συνολικά 9 ημέρες. Επιπλέον, οι δραστήριοι εθελοντές είχαν κατά 31% ηπιότερα συμπτώματα σε σύγκριση με τους καθιστικούς. Όπως επισημαίνουν ο δρ Ντέιβιντ Νίμαν και οι συνεργάτες του, που πραγματοποίησαν τη μελέτη, η γυμναστική προκαλεί παροδική αύξηση στα επίπεδα των ανοσοποιητικών κυττάρων που κυκλοφορούν στο αίμα, με αποτέλεσμα να καταπολεμούν αποτελεσματικότερα τυχόν διερχόμενους ιούς. Το κοινό κρυολόγημα προκαλείται από περισσότερους από 200 διαφορετικούς ιούς.

tanea.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου